Najważniejszym elementem wpływającym na trwałość oklejania samochodu jest poprawna aplikacja.
Dlatego tak ważne jest zarówno odpowiednie przygotowanie samochodów do oklejania przed przekazaniem ich do warsztatu, jak i eksploatacja w ciągu pierwszych 24 godzin od aplikacji.
Przed przekazaniem do oklejenia, każdy samochód powinien zostać umyty, ale nie woskowany. Po aplikacji, w celu zapewnienia poprawnego wiązania kleju, idealnym rozwiązaniem jest pozostawienie pojazdu w suchym miejscu na około 12 do 24 godzin. Po około trzech dniach folia powinna przylegać do oklejonych powierzchni wystarczająco mocno, że nie zaszkodzi jej już nawet mycie w myjni samochodowej.
Ogólną trwałość folii służących do wykonania reklam na samochody szacuje się na 5 do 7 lat. Największym zagrożeniem jest dla nich kontakt z ostrym narzędziem. Ponieważ w trakcie eksploatacji pojazdu mogą się pojawić różne szkodliwe czynniki zewnętrzne więc gwarancji maksymalnie na 2 lata.
Trwałość oklejania samochodu wykonanego metodą wycinania ploterem?
To najtrwalszy rodzaj reklamy na folii samoprzylepnej. Zdarza się, że projekty wykonane z dobrych materiałów przeżywają samochód, na którym zostały umieszczone, ponieważ wysokiej jakości folie zachowują kolor oraz właściwości techniczne nawet do 10 lat. Dobór dobrych materiałów to zatem podstawa trwałości reklam wycinanych. Dzięki nim są one odporne na różnice temperatur, a także inne warunki atmosferyczne, co istotnie wpływa na ich żywotność. O ile świadomie nie zdecydowałeś się na wybór gorszej jakości materiałów, a reklama na Twoim samochodzie marszczy się lub pęka, może być to znak, że wykonawca nie był uczciwy.
Trwałość oklejania samochodu wykonanego metodą drukowaną?
To złożone zagadnienie zależy od kilku czynników:
1. Od jakości wykorzystanych materiałów.
Istnieje wiele rodzajów folii, a każda z nich posiada określone cechy. Jeżeli decydujemy się na wykorzystanie materiałów ekonomicznych (tj. krótkookresowych), możemy się spodziewać, że ich żywotność nie będzie długa. Co więcej, poszczególne rodzaje folii różnie reagują na warunki atmosferyczne (słońce, mróz), a także na kontakt z tuszami drukarskimi oraz zawartymi w nich chemikaliami (np. rozpuszczalnikami).
2. Od kondycji oraz odpowiedniego przygotowania podłoża przed aplikacją.
Jeżeli powierzchnia posiada uszkodzenia i/lub nie jest właściwie przygotowana, nie ma gwarancji, że folia będzie przylegać do nadwozia wystarczająco dobrze i z czasem nie zacznie się odklejać. zobacz artykuł OKLEJANIE PO NAPRAWACH BLACHARSKICH I LAKIERNICZYCH.
3. Od zastosowanych zabezpieczeń wydruku.
Istotna jest także jakość oraz typ materiału zabezpieczającego. Na naszym blogu JAK OKLEJAĆ SAMOCHODY – PORADNIKI? można znaleźć informacje na temat różnic pomiędzy laminowaniem a lakierowaniem wydruków w artykule ZABEZPIECZENIE GRAFIKI – JAK TO ROBIMY?
4. Od rodzaju tuszu wykorzystanego do wydruku reklamy.
W tym przypadku jakość idzie w parze z ceną. Tusze tanie, pomimo zabezpieczenia laminatem lub lakierem, zwykle szybko zaczynają blaknąć. Zdarza się, że kolory na grafice wykonanej tanimi tonerami zanikają już po roku.
5. Od stosowanej pielęgnacji.
Dla wielu użytkowników nie jest to kwestia oczywista. Często także dlatego, że nie uzyskali odpowiednich informacji od firmy zajmującej się oklejaniem ich samochodów. U nas dowiesz się wszystkiego, co pomoże Ci utrzymać reklamę w dobrym stanie przez długi czas. Zobacz w naszym blogu EKSPLOATACJA I MYCIE OKLEJONYCH SAMOCHODÓW.
Czynników wpływających na trwałość reklamy drukowanej jest wiele, jednak gdy jest ona dobrze zrobiona, powinna zachować dobry wygląd (bez widocznych przebarwień) przez około 4 lata.
Trwałość Reklamy Magnetycznej
Tego typu reklamy wykonywane są tą samą techniką co reklamy drukowane, dlatego powinny cechować się jednakową trwałością. Za sprawą lakierowania ich powierzchnia jest gładka, co znacznie ułatwia czyszczenie. Gwarancją długiej żywotności reklam magnetycznych jest umiejętne użytkowanie. Błędy w tym zakresie są najczęstszą przyczyną przedwczesnych uszkodzeń. Materiał stanowiący podstawę reklamy magnetycznej składa się z kilku warstw, z czego jedna to magnes. Jest to więc materiał “ciężki” i stosunkowo sztywny. Częste zginanie lub podwijanie naklejki prowadzi do łamania się warstwy magnetycznej i niszczenia grafiki.