Naszym celem jest realizacja koncepcji graficznych o niepowtarzalnym charakterze, wyróżniających się z tłumu innych ofert na rynku. O opinii Klienta decydują bowiem często już pierwsze sekundy. Wszystko zależy od tego, czy wygląd produktu reklamowego przyciągnie – i zatrzyma – jego uwagę. Dlatego właśnie rola projektanta grafiki jest tak ważna podczas tworzenia materiałów promocyjnych. Tylko starannie przemyślany projekt graficzny daje szansę na zdobycie “serca” Klienta.
Wykonanie projektu reklamy, podobnie jak jego późniejsza realizacja, wymaga odpowiedniego przygotowania. Dlatego też udzielamy kilku podstawowych informacji na temat parametrów, jakimi powinny charakteryzować się wysyłane do nas pliki. Mamy nadzieję, że przytoczone wskazówki będą pomocne.
Jak przygotować pliki do reklamy drukowanej
Zdjęcia oraz inne pliki zawierające elementy wielokolorowe powinny charakteryzować się przede wszystkim wysoką rozdzielczością.
Dotyczy to szczególnie plików, które mają zostać wykorzystane na dużej powierzchni.
Nie określamy wymaganego minimum, jednak sugerujemy, aby miały one 150 dpi, ale nie mnie niż 90 dpi w skali 1:1.
Mniejsza rozdzielczość nie dyskwalifikuje, jednakże tego typu plików można użyć wyłącznie na mniejszych powierzchniach.
Materiały do reklamy drukowanej należy przesyłać w formacie jpg, tif lub psd – spłaszczony lub jako plik otwarty pdf, jeżeli ma zostać wykorzystany do stworzenia projektu.
W procesie druku używamy atramentów z palety CMYK. Teksty powinny być zamienione na krzywe.
Głęboka czerń powinna być przygotowana jako CMYK 60,40,40,100, jest to format koloru dedykowany do druku.
Jeżeli przesyłają nam Państwo gotowe pliki produkcyjne, proszę pamiętać, aby z każdej strony doliczyć spady po 10 cm.
Maksymalna szerokość zadruku zalecana 134 cm, opcjonalnie dla większych zleceń po uzgodnieniu możliwa 149 cm.
Jeśli pliki wymagają dodatkowej obróbki to proszę udostępnić pliki otwarte w formacie cdr, lub ai pamiętając o zamianie czcionek na krzywe.
Jak przygotować pliki do reklamy wycinanej ploterem
W przypadku plików zawierających takie elementy jak logo czy teksty reklamowe, najlepsza będzie postać wektorowa (czyli o rozszerzeniach: eps, ai, cdr), gdzie czcionki zamienione są na krzywe. Jeżeli Klient nie ma do dyspozycji takiej wersji, przyjmujemy także formaty jpg, tiff, giff czy psd, jednakże przetworzenie takich plików do postaci wektorowej związane jest z dodatkowymi kosztami, gdyż wymaga zaangażowania grafika. Wycena przygotowywana jest indywidualnie, na podstawie przesłanych materiałów.
Duże pliki proszę przesyłać za pośrednictwem serwisu wetransfer.com